Машински техничар за компјутерско конструисање
Образовни профил машински техничар за компјутерско конструисање је формиран са намером да се омогући имплементација најсавременијих рачунарских и информатичких достигнућа у области машинства.
Омогућава свим будућим ученицима:
-
Рад и обуку у најмодернијим машинским софтверима данашњице за пројектовање и производњу „Creo Parametric i SolidWorks“, уједно програмима који су убедљиво најзаступљенији у фирмама у нашој земљи, али и глобално на светском нивоу.
-
Могућност добијања бесплатних оригиналних софтверских лиценци наведених софтвера за кућни рад, као резултат остварених резултата ученика нашег смера на међународним такмичењима и смотрама.
-
Сви материјали за обуку и усавршавање-у електронској форми постављени су на слободну интернет платформу, а од школске 2018/2019 и на званичну платформу Министарства просвете Републике Србије „rs“, што омогућава свим ученицима наше школе учење на даљину-„on-line“, општи апликативни рад на мрежи од куће.
-
Ученици смера за компјутерско конструисање током свога школовања добијају бесплатне писане материјале и скрипте за предмете Компјутерска графика, моделирање машинских елемената и конструкција, конструисање, хидраулика и пнеуматика и термодинамика.
-
И што је најважније ученици нашег смера постављеном стратегијом наставника нашег смера усмеравани су да мисле и доносе самосталне одлуке кроз све наведене предмете, али и КРОЗ ИНДИВИДУАЛНИ-додатни рад који им стоји на располагању, што значи ДА КРОЗ РАД СА НАМА СТИЧУ ФУНКЦИОНАЛНО ПРИМЕЊИВА ЗНАЊА, КАКО ЗА НАСТАВАК ШКОЛОВАЊА, ТАКО И ЗА ЗАПОЧИЊАЊЕ СВОЈЕ РАДНЕ КАРИЈЕРЕ ПОСЛЕ ЗАВРШЕТКА СРЕДЊЕ ШКОЛЕ.
Поред савремених предмета базираних на рачунарској технологији, ученици стичу знања и из класичног машинства у оквиру предмета као што су техничко цртање, механика, машински материјали, машински елементи, отпорност материјала, хидраулика и пнеуматика итд.
Преглед предмета са недељним фондом часова
МАШИНСКИ ТЕХНИЧАР ЗА КОМПЈУТЕРСКО КОНСТРУИСАЊЕ
Р.б. |
Назив предмета |
I разред | II разред | III разред | IV разред |
1. |
Српски језик и књижевност |
3 | 3 | 3 | 3 |
2. |
Страни језик |
2 | 2 | 2 | 2 |
3. |
Социологија |
2 | |||
4. |
Филозофија |
2 | |||
5. |
Историја |
2 | 2 | ||
6. |
Физичко васпитање |
2 | 2 | 2 | 2 |
7. |
Математика |
5 | 4 | 5 | 5 |
8. |
Рачунари и програмирање |
4 | 4 | ||
9. |
Географија |
2 | |||
10. |
Физика |
2 | 2 | ||
11. |
Хемија |
2 | |||
12. |
Биологија |
2 | |||
13. |
Устав и права грађана |
2 | |||
14. | Машински материјали | 2 | |||
15. |
Техничко цртање са нацртном геометријом |
2 | |||
16. |
Механика |
2 | 2 | ||
17. |
Отпорност материјала |
2 | |||
18. |
Основи електротехнике и електронике |
3 | |||
19. | Компјутерска графика | 3 | |||
20. |
Машински елементи |
2 | 2 | ||
21. |
Технологија обраде |
3 | |||
22. |
Термодинамика |
2 | |||
23. |
Хидраулика и пнеуматика |
2 | |||
24. |
Моделирање машинских елеманата и конструкција |
2 | 3 | ||
25. |
Испитивање машинских конструкција |
2 | |||
26. |
Конструисање |
5 | |||
27. |
Аутоматизација и роботика |
3 | |||
28. |
Организација рада |
2 | |||
29. |
Практична настава |
3 |
Такмичење-Најбоља технолошка иновација 2019.
Апликација за електронско учење за предмет КОМПЈУТЕРСКА ГРАФИКА
Матурски рад ученика Пуља Небојша- Анимација модела V8 мотора
Скрипте и интерактивни радни материјал за предмет ХИДРАУЛИКА И ПНЕУМАТИКА
Репрезентативни модели дипломских пројеката ученика смера за Компјутерско конструисање
Семинар аутоматског програмирања троосних глодалица у програмским систему Creo Parametric